Arg och ledsen istället



Jag är i vissa avseende ganska enkel. Jag blir glad över romantiska saker. (Om jag är ensam gråter jag när de får varandra i slutet i en romantisk kärlekskomedi.) En romantisk överraskning eller att någon på något sätt ansträngt sig för mig gör mig verkligen glad.


Mitt ex var inte sån, det var sällan han ansträngde sig för mig på ett mer genomtänkt sätt. Jag blir gladare över att någon skriver något gulligt till mig på en lapp på morgonen än att han betalar för middagen på en restaurang!


Lappen som satt på min dörr efter förra helgen var sådan. Den kändes genomtänkt. Den var till mig. Den kändes. Det var uppenbarligen inte så för honom eftersom han nu skiter i vilket. Jag hade inte skrivit så till vem som helst, men det gör förmodligen han.


Jag är trött på att folk leker med mina känslor. För det är det han har gjort. Sånt fångar mig, att skriva en lapp om vad som är intressant med mig i ord som man inte vanligen använder. Skriva att han vill höra från mig mer.


Jag hörde av mig mer, men då var det inte så intressant längre.



Kommentarer
Postat av: jonna

jo, det är väl aldrig kul om nån leker med ens känslor! men vad vet jag, jag är bara 17år, har väl inte upplevt sånnt hemskt ännu!

2008-06-12 @ 00:05:27
URL: http://joonnaak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0